شستشوی فرش ابریشم در منزل

شستشوی فرش ابریشم در منزل

شستشوی فرش ابریشم

یکی ازکالاهای لوکس و مجللی که ما ایرانیان درمنزل خودمان ازان برای راحتی و آسایش زندگی  به کار می گیریم،فرش های ابریشم دست بافت یا ابریشم ماشینی می باشد. با توجه به ظرافت نخهای ابریشم ما نمی توانیم از هر شوینده ای برای تمیزی و پاک کردن لکه هایی که دراثربی احتیاتی یاگذر زمان برروی فرش ما اعمال شده استفاده کنیم وبه بافت این فرش کهن و گرانبها اسیب برسانیم. باتوجه به این مطلب ما باید بدانیم که چگونه یک فرش ابریشمی راتمیز نگه داریم،تاضمن شستشوی سالم فرش ابریشم،سلامت فرش راهم حفظ کرده ودچاره صدمه نشود.

روش شستن فرش ابریشم ماشینی :

  1.  ازتاکردن فرش های ابریشم بپرهیزید،حتما فرش رابه صورت لول شده حمل ونقل کنید.
  2. حتی الامکان از شستشوی فرش درمنزل خود داری کنید.
  3. برای لکه بری وشستشوی فرش های ابریشمی خود ازموادشوینده ی مرغوب وباکیفیت استفاده کنید.

فرش ابریشم مصنوعی – تمیز کردن فرش دستباف ابریشم :

قالیچه های ابریشم مصنوعی از الیاف با دوام بالاتری نسبت به قالیچه های ابریشم طبیعی بافته میشوند . لذا شستشو قالیچه های ابریشم مصنوعی راحت تر میباشد ، رنگ آمیزی الیاف قالیچه های ابریشم مصنوعی از نظر دوام رنگ خیلی پایدار تر میباشد زیرا از رنگ های شیمیایی صنعتی استفاده میکنند ، ولی رنگ آمیزی الیاف فرش های ابریشم طبیعی یا همان قالیچه های کوچک ابریشم ( تابلو فرش ها ) از رنگ های طبیعی مثل ریواس ، پوست گردو ، پوست انار و …. استفاده میشود که به مراتب حساس ترند نسبت به الیاف مصنوعی . بهتر است این کار را به افرادی که حرفه ای تر و با تجربه ترند بسپارید تا قالیچه ها و تابلو فرش های ابریشم طبیعی شما کمتر دچار آسیب شوند و ظرافت و براقیت الیاف حفظ شوند تا این کالای ارزشمند و مجلل شما کمتر آسیب ببیند.

قبل ازاینکه اقدام به شستشوی فرش ابریشم در منزل کنید !

باید بدانید چه موادی به فرش اسیب می رساند،مابرای شما چندراهکار راتوصیه می کنیم.
  • آب گرم:اب گرم باعث ازبین رفتن استحکام فرش شده ،فرش شکل طبیعی خود راازدست میدهد.
  • موادشوینده:موادشوینده ی شیمیایی که حالت رویرربسیارمضرمی باشند.
  • موادرنگی:چنانچه موادرنگی مانندچای،جوهرو….روی فرش ابریشم بریزدحتما همان لحظه اقدام به تمیزی لکه کرده ،ممکن است لکه به بافت فرش نفوذ کرده وبه سختی پاک شودوبه فرش ابریشم شما اسیب برساند.
  • جارو :برای تمیزی فرش  ابریشم  بهتر است ان را بتکانید یا جارو برقی را روی حداقل مکش قرار دهید تا به  بافت فرش اسیب نرساند.(اگر با جاروی دستی نظافت فرش ابریشمی را انجام می دهید،سعی کنید خیلی با ملایمت این کارصورت بگیرد)
  • پوسیدگی یاپارگی:چنانچه فرش ابریشم شما دچارپوسیدگی ویا پارگی شده بهتر است ابتدا این نقص را برطرف کرده سپس اقدام به شستشو کنید.
نحوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی
نحوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

چند راهکار برای شستن فرش ابریشم در منزل :

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش عبارتند از :
  1. جوش شیرین:چنانچه احساس کردید فرش ابریشم شما دچار بو شده می توانید مقداری جوش شیرین را
  2. روی سطح فرش پاشیده وبعد از حدودا یک ساعت باجارو برقی،جوش شیرین رااز سطح فرش جمع کنید.
  3. نوشابه:با توجه به شیمیایی بودن نوشابه که قدرت پاک کنندگی مناسبی دارد،با استفاده از یک پارچه ی سفیدونوشابه روی سطح فرش را تمیز کنیدودر انتها بایک پارچه ی دیگر روی سطح فرش راخشک کنید.
  4. مخلوط سرکه ی سفید واب:اگر اب وسرکه ی سفید را به مقدار مساوی مخلوط  کنیدوبایک پارچه ی تمیز این مخلوط را روی سطح فرش بمالید باعث تمیزی فرش ابریشم شما خواهد شد.(در اخر هم با یک پارچه ی تمیز سطح فرش را خشک کنید)
  5. مواد شوینده:از شوینده هایی که قدرت پاک کنندگی کمی دارند مانند شامپو فرش،پودر صابون، پودر دستی استفاده کرده ودرنهایت  بااب کمی ولرم فرش را ابکشی کنید.
نکات بعد از شستن فرش ابریشم  :
  1. حتما پس از شستشوی فرش ابریشمی،انرا روی یک سطح صاف پهن کرده واز لول وتا کردن فرش خوداری کنید تا فرش شما اسیب نبیند.
  2. برای خشک کردن فرش های ابریشمی ، از اویختن فرش خود داری   کرده وحتما فرش ابریشم را از روی سطح پشت فرش در معرض نور افتاب قرار دهید تا رنگ فرش اسیب نبیند.
  3. پس از خشک شدن فرش ابریشمی ان را روی سطحی صاف پهن کنید وبا یک برس  یا پارچه ای تمیز خواب فرش را تنظیم کنید.
فرش ابریشم خود را در خانه نشورید ! شستشوی فرش ابریشم در منزل کار بسیار سختی میباشد بنابراین به شما عزیزان پیشنهاد نمی کنیم . به علت قیمت بالای فرش ابریشم ما به شما توصیه می کنیم که حتما کار شستشوی فرش خود را به قالیشویی ها بسپارید تا این کالای  گرانبهای شما  دچار کمترین اسیب ممکن شود. قالیشویی در کرج

شستوشوی فرش ابریشم در کرج -قالیچه های ابریشمی

چنانچه مایل به شستشو فرش های ابریشمی منزل خود هستید ما به شما قالیشویی گوهردشت کرج را پیشنهاد میکنیم چرا که کلیه خدمات از قبیل قالی شویی ، رفوگری ، لکه بری و مبل شویی در قالیشویی در کرج به بهترین شکل با کادری مجرب و کاملا حرفه ای وبهداشتی صورت میگیرد ، چرا که هدف این مجموعه رضایت ۱۰۰ درصدی مشتری میباشد. چناچه شما از شستشوی فرش خود راضی نباشید ، قالیشویی گوهردشت ۴۸ ساعت گارانتی برای فرش های شسته شده گذاشته چنانچه در این زمان دچار کثیفی یا عدم رضایت مشتری از شستشو فرش باشد شما میتوانید با استرداد فرش به قالیشویی گوهردشت نسبت به شستشو مجدد فرش خود کنید و با رضایت کامل از این مجموعه خارج شوید ریال، قالیشویی گوهردشت بهترین قالیشویی در کرج
۵/۵ - (۲ امتیاز)
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

Call Now Buttonتماس فوری