قالیشویی خوب در کرج

صفر تا صد یک قالیشویی خوب در کرج

قالیشویی در کرج

قالیشویی خوب در کرج
قالیشویی خوب در کرج

شاید این سوال نیز در ذهن شما شکل بگیرد که فعالیت قالیشویی به چه معناست؟ چه اقداماتی در قالیشویی در کرج صورت می پذیرد؟ چگونه یک قالیشویی خوب در کرج را انتخاب کنیم؟ در جواب سوال اول می توان گفت که قالیشویی به عملیات لکه گیری، غبار روبی، شستن و خشک کردن گفته می شود که این روز ها به روش های مختلفی صورت می پذیرد.

این روش ها بر اساس جنس فرش و دستی یا ماشینی بودن آن تعیین می گردند تا به بهترین شکل صورت پذیرند.

در سالیان گذشته به دلیل نبود امکانات کافی افراد مجبور بودند تا فرش ها، موکت ها، قالیچه ها و … را به روش دستی بشویند. اما این روز ها این موضوع کمتر دیده می شود و در اکثر مواقع افراد از متخصصان قالیشویی در این مسیر یاری می گیرند.

این روش مدرن اثرات مثیتی را در زندگی شخصی و اجتماعی افراد ایجاد می نماید. به عنوان مثال از میزان بار کاری خانم های خانه دار کم می کند. هم چنین در مصرف آب، انرژی و … نیز صرفه جویی می گردد. اگر به دنبال تاریخ پیدایش اولین قالیشویی ها باشیم در خواهیم یافت که این صنعت بزرگ فعالیت خود را در اوایل دهه چهل شروع نمود.

که تا به امروز نیز توانسته است جایگاه ویژه ای را در میان افراد پیدا کند. این در حالی است که سال ها قبل اولین قالیشویی ها در کشور های اروپا و آمریکا به وجود آمدند و ارزش بالایی را به خود اختصاص دادند.

در ادامه نیز شما را با فعالیت های موجود در قالیشویی و روش های انجام آن آشنا خواهیم کرد. تمامی مواردی را که در قالیشویی ها موجود می باشند با شما در میان خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید.

چه زمانی شست و شوی قالی های خود را آغاز کنیم؟

قالیشویی در کرج
قالیشویی در کرج

هر فعالیتی برای آن که بهترین و مناسب ترین نتیجه را ارائه دهد نیاز است تا در یک زمان مناسب صورت بپذیرد. فعالیت های شست و شوی قالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و زمان مناسب شست و شوی آن ها قبل از شروع فصل بهار می باشد.

که تا به اتمام رسیدن شهریور ادامه دارد. این موضوع به دلیل نزدیک شدن به سال جدید و تمام شدن تعطیلات فرزندان می باشد. در این هنگام است که خانم های خانه دار به دنبال یک قالیشویی خوب در کرج خواهند بود. تا عملیات شست و شوی فرش های خود را به آن ها واگذار نمایند و تمیز ترین فرش ها را تحویل بگیرند.

علاوه بر آغاز سال جدید و اتمام تعطیلات، دلایل دیگری برای انتخاب این دو فصل برای شست و شوی قالی ها وجود دارد. آن هم هوای گرم و آفتابی این دو فصل است. که فعالیت خشک شدن فرش ها را سرعت می بخشند و باعث شفافیت هر چه بیشتر آن ها می گردند.

ویژگی های قالیشویی خوب در کرج

به دلیل گسترش جمعیت و افزایش شست و شوی فرش ها و قالی ها در خارج از منزل، این روز ها شاهد فعالیت موسسه های بسیار زیادی هستیم. اما این به این معنا نیست که تمامی آن ها می توانند گزینه مناسبی برای شست و شوی قالی های شما باشند.

چرا که قالیشویی منتخب باید ویژگی های بسیار خاصی را دارا باشد تا بتوان از آن به عنوان یک قالیشویی خوب در کرج یاد کرد. در ادامه این ویژگی ها را بیان خواهیم کرد.

حضور کارشناسان قالیشویی در محل و انجام بررسی های لازم در رابطه با فرش

از ویژگی های یک قالیشویی خوب در کرج می توان به حضور کارشناسان قالیشویی در محل و انجام بررسی های لازم در رابطه با فرش اشاره نمود. این بدان معنا است که متخصص پس از دریافت در خواست شست و شوی قالی از جانب مشتری به محل سکونت آن ها رفته و به طور کامل فرش را مورد بررسی قرار می دهد.

در صورتی که فرش به ترمیم، تعمیر، لکه گیری، بازسازی و … نیاز داشت ثبت می شود. در نتیجه با رضایت مشتری قبل از شست و شوی فرش، اقدامات لازم صورت می پذیرد و با اتمام آن ها شست و شوی فرش آغاز می گردد.

این کار باعث می گردد تا فرش شما به هنگام شست و شو در قالیشویی در کرج، هیچ گونه آسیبی نبیند و در سالم ترین حالت ممکن تحویل شما داده شود.

به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات مدرن در یک قالیشویی خوب در کرج

ویژگی بعدی که می توان برای یک قالیشویی خوب در کرج برشمرد به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات مدرن در قالیشویی در کرج می باشد. این ویژگی باعث می گردد تا فرش های شما به بهترین شکل ممکن شسته شوند. هم چنین شفافیت لازم را داشته باشند. تمام قالیشویی ها از این ویژگی بهره نمی برند. به همین دلیل قبل از استفاده از خدمات هر مرکز قالیشویی باید به این ویژگی توجه لازم را داشت.

بسته بندی و کاور مناسب قالی توسط متخصصان در یک قالیشویی خوب در کرج

یکی از مواردی که می تواند در تعیین قالیشویی خوب در کرج تاثیرگذار باشد بسته بندی و کاور مناسب قالی توسط متخصصان در قالیشویی می باشد. این موضوع پس از پایان کار شست و شوی فرش صورت می پذیرد. به این شکل که فرش کاور شده و به دست مشتری می رسد.

بدون این که حتی ذره ای آسیب ببیند. یا حتی ذره از آن کثیف شود. این ویژگی از مواردی است که مشتری را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

قیمت های مناسب برای شست و شوی قالی در یک قالیشویی خوب در کرج

یکی از مواردی که یک امر بسیار مهم و اساسی به حساب می آید قیمت های مناسبی است که باید برای شست و شوی قالی ها در نظر گرفته شود. این قیمت ها بر اساس مصوبه هایی است که توسط اتحادیه های قالیشویی اعلام می گردد و باید طبق آن ها دریافت گردند.

در کنار قیمت در نظر گرفته شده باید به فاکتوری که قالیشویی در کرج صادر می کند نیز توجه کرد. چرا که قالیشویی خوب در کرج قالیشویی است که برای تمامی خدمات خود فاکتور ارائه می دهد و بر اساس قانون پیش می رود.

پشتیبانی دائمی

از جمله مواردی که باعث می گردد تا یک قالیشویی در لیست قالیشویی خوب در کرج قرار بگیرد پشتیبانی مشتریان می باشد. این موضوع بدان معنا است که فعالیت های مربوط به یک قالیشویی فقط در حیطه شست و شو فرش نمی باشد. بلکه در زمینه های دیگری نیز صورت می گیرد. این موارد پاسخ به سوالات مشتریان، توضیح نحوه شست شو و … می باشد.

دریافت و تحویل سریع قالی

یکی از مواردی که می توان آن را جزو ویژگی های یک قالیشویی خوب در کرج دانست دریافت و تحویل سریع قالی می باشد. این موضوع ارزش بالای وقت مشتری را از جانب قالیشویی در کرج نشان می دهد. باعث ایجاد یک حس خوشایند در مشتری می گردد. هر چه زمان تعیین شده کمتر باشد می تواند درصد کیفیت بالای قالیشویی را در این زمینه تضمین کند.

انتخاب شما کدام است؟ دفتر قالیشویی یا کارخانه قالیشویی؟

دفتر قالیشویی
دفتر قالیشویی

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آیا دفتر قالیشویی با کارخانه قالیشویی تفاوت دارد؟ این تفاوت در کجاست؟ به سوال اول باید پاسخ مثبت داد. چرا که یک کارخانه قلیشویی با یک دفتر قالیشویی کاملا متفاوت است. تفاوت آن ها نیز این است که دفاتر قالیشویی از واسطه های مختلفی تشکیل شده اند که یک ارتباط بین مشتری و کارخانه های قالیشویی ایجاد می کنند. از این طریق به درآمد می رسند.

هیچ تضمینی برای کیفیت فرش های شسته شده توسط این دفاتر وجود ندارد. چرا که هیچ ارتباطی بین مشتری و کارخانه وجود ندارد. تنها دفتر با کارخانه هایی که قرارداد دارد در ارتباط می باشد.

اما کارخانه این چنین نیست و به طور مستقیم با مشتری در ارتباط است. مشتری کیفیت کار را از نزدیک بررسی می کند. در اصل می توان گفت اگر تحقیقات لازم در رابطه با کارخانه ها صورت بپذیرد، می توان آن ها را مراکزی دانست که قابل اعتماد ترند و به راحتی می توان کار شست و شو قالی را به آن ها سپرد.

روش های شست و شوی قالی در قالیشویی خوب در کرج کدام اند؟

بر اساس درجه مدرن بودن یک قالیشویی روش های مختلفی نیز برای شست وشوی فرش ها در نظر گرفته می شود. این روش ها به طور کلی به سه دسته سنتی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تبدیل می شوند. که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. که در ذیل به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

قالیشویی سنتی

یکی از ابتدایی ترین روش هایی که برای شست و شوی قالی ها در قالیشویی در کرج استفاده می شود قالیشویی به روش سنتی می باشد. در این روش ابتدا غبار روبی فرش صورت می پذیرد. در ادامه کار پهن کردن فرش بر روی زمین شکل می گیرد.

در نهایت مواد شوینده بر روی فرش ریخته شده و شروع به شست و شوی فرش می کنند. تمام این فعالیت ها به دست متخصصین و افراد کار بلد صورت می گیرد. هیچ گونه آسیبی به قالی های موجود وارد نمی گردد.

قالیشویی نیمه اتوماتیک

یکی دیگر از روش هایی که در قالیشویی خوب در کرج صورت می پذیرد و پس از قالیشویی سنتی رو نمایی شده است قالیشویی نیمه اتوماتیک می باشد. در این روش از قالیشویی، ترکیبی از نیروی انسانی و تجهیزات به کار گرفته می شود و از این طریق قالی مشتری شسته می شود. این روش را می توان تشکیل شده از روش سنتی و اتوماتیک دانست.

قالیشویی اتوماتیک

و اما روشی که این روز ها به شدت مورد استفاده قرار می گیرد و صفر تا صد کار با تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می پذیرد قالیشویی اتوماتیک می باشد. دستگاه های که در این روش به کار برده می شوند قدرت بسیار بالایی دارند

هم چنین از تنوع بالایی برخوردارند و هر یک نیز فعالیت خاصی را به انجام می رسانند. این روش از شست و شوی فرش تا خشک کردن فرش را به محله انجام می رساند و دیگر نیازی به انجام فعالیت ها به دست افراد نیست.

کدام مواد شوینده؟

قالیشویی خوب در کرج
قالیشویی خوب در کرج

می توان گفت که مواد شوینده بسیار زیادی را در قالیشویی های مختلف برای شست و شوی قالی ها استفاده می کنند. این مواد بر اساس نوع فرش (دستی و ماشینی بودن)، جنس فرش، رنگ فرش و … انتخاب می شوند و بسته به هر یک از آن ها، موارد به کار می روند. به عنوان مثال یکی از گزینه هایی که در قالیشویی ها به کار می رود آب و تاید می باشد. این روش را می توان یک روش سنتی به حساب آورد.

استفاده از این ماده شوینده به تنهایی کافی نیست. چرا که باعث زرد شد ریشه های فرش می گردد. در نتیجه برای رفع این اتفاق باید از مایع های سفید کننده استفاده کرد تا ریشه های سفید یکدست داشت.

گزینه دیگری که می توان آن را یک گزینه فوق العاده برای شست و شوی قالی در قالیشویی در کرج دانست شامپو تگزافون می باشد. این شامپو را می توان برای انواع قالی ها به کار برد و یک نتیجه دلچسب را مشاهده کرد. در نهایت باعث جلب رضایت مشتری شد.

در کنار مواد شوینده ای که به هنگام شست و شوی قالی در قالیشویی در کرج استفاده می شود، مواد دیگری نیز به کار گرفته می شوند که که با عنوان تثبیت کننده شناخته می شوند. این مواد باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به قالی می گردند.

علاوه بر این ها می توان از مواد شوینده نانو نیز برای شست و شوی قالی ها استفاده کرد. که قادر خواهند بود بد ترین و چرک ترین لکه های ایجاد شده در فرش را از بین ببرند و یک فرش تمیز را به شما تحویل دهند.

مواد شوینده ای که برای فرش های دستباف به کار می رود

فرش های دستباف از ارزش و اعتبار بسیار بالایی بهره می برند. این موضوع حساسیت استفاده از مواد شوینده را افزایش می دهد. موجب می گردد تا تحقیقات بیشتری در رابطه با این مواد صورت بپذیرد. حال با توجه به مواد ذکر شده می توان گفت که باید از شامپو فرش های بسیار با کیفیت استفاده گردد. که هم فرش را به خوبی شست و شو دهد. هم به بافت آن آسیب وارد نکند.

در کنار این شامپو از هیدروسولفیت برای از بین بردن لکه های موجود بر روی فرش دستباف استفاده می گردد. که قدرت بالایی دارد. هیچ گونه آسیبی فرش را تهدید نمی کند.

برای آن که بتوان فرش های دستی از جنس ابریشم را شست و شو داد می توان از محلول کلسیم هیپوکلریت استفاده کرد. این مواد باعث ایجاد جلا برای قالی می شوند. برای آبکشی این دسته از قالی ها نیز مواد خاصی در نظر گرفته می شود. که از جنس مواد خنثی می باشند. این مواد درصد آسیب رسیدن به فرش را به صفر می رسانند.

به دلیل حساسیت بسیار بالای فرش های دستباف، توصیه می شود که فرش های دستباف را در منزل نشویید. شست و شوی آن ها را به افراد متخصص بسپارید. تا هم از آسیب نرسیدن به فرش های خود مطمئن باشید. هم یک فرش تمیز و بدون تغییر رنگ را دریافت کنید.

قالیشویی درکرج
قالیشویی درکرج

 مواد شوینده ای که برای فرش های ماشینی به کار می رود

در کنار فرش های دستباف، فرش های ماشینی قرار دارند. این فرش ها و قالی ها نیز نیاز به مواد شوینده بسیار خاصی برای شست و شو دارند. تا هم به افزایش طول عمر آن ها کمک کند. هم ظاهر آن ها به زیبایی روز اول باقی بماند.

این مواد شوینده نیز با توجه به جنس فرش، رنگ و … متفاوت هستند. برای هر یک از آن ها متناسب با نوع فرش یک ماده مخصوص استفاده می شود. می توان گفت که قالیشویی خوب در کرج برای آن که یک شست و شوی با کیفیت را ارائه دهند شامپو های با کیفیت را به کار می برند.

این شامپو ها را به حالت کفی در می آورند. سپس در سر تا سر فرش و قالی پخش می کنند. سپس یک برس باعث مالیدن کف های ایجاد شده بر روی فرش می شود. بدین شکل قالی ها شسته می شوند. به مرحله بعد وارد می گردند. این مرحله، مرحله خشک کردن می باشد. که به وسیله ماشین ها و تجهیزات خاص، بدون آسیب رسیدن به فرش صورت می پذیرند.


بیشتر بخوانید

شش دستگاه تمیز کننده ی فرش 

قالیشویی در کرج باغستان

قالیشویی در کرج مهرشهر

بهترین قالیشویی در کرج

Rate this post
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

Call Now Buttonتماس فوری