تفاوت فرش مدرن و کلاسیک

 تفاوت فرش مدرن و کلاسیک :

فرش کلاسیک
فرش کلاسیک

یکی از لوازمی که از زمان های گذشته تا به امروز به شکل بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و وجود آن ها در هر خانه ای واجب و ضروری است فرش ها هستند. این محصولات به شکل های مختلفی ارائه می شوند.

برخی از آن ها به شکل سنتی هستند. برخی دیگر به شکل مدرن. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت فرش مدرن و کلاسیک چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به طور کامل با فرش های مدرن و سنتی آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت این دو گزینه آشنا کنیم.

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک
تفاوت فرش مدرن و کلاسیک

در دنیای امروز با تغییر شکل خانه ها و مدل زندگی ها، لوازمی که در منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرند در حال تغییر هستند. یکی از این محصولات نیز فرش ها می باشند. امروزه فرش های مدرن جایگزین فرش های کلاسیک شده اند. هم چنین به شکل بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. علت محبوبیت این دسته از محصولات را می توان طرح و رنگ های مختلف به حساب آورد.

فرش کلاسیک به چه فرشی گفته می شود؟ تفاوت فرش مدرن و کلاسیک در چیست؟

فرش های کلاسیک همان فرش های سنتی هستند. علت نام گذاری فرش های کلاسیک، برای فرش های سنتی آن است که این واژه بیانگر درجه یک بودن فرش ها، کیفیت عالی و مرغوب بودن آن ها می باشد. زمانی که از واژه کلاسیک برای این دسته از محصولات استفاده می شود به معنی آن است که تصمیم بر معرفی نقش و نگار آن می باشد.

پس می توان این گونه بیان کرد که فرش های سنتی ای که رنگ های ملایمی دارند، زیبا هستند و با تبحر بالایی طراحی شده اند و در عین حال قدیمی هستند کلاسیک نامیده می شوند. این فرش های کلاسیک را می توان برای خانه های سلطنتی، مکان های رسمی و اداری مورد استفاده قرار داد.

این دسته از محصولات طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل افراد بسیار زیادی در تلاش اند تا بتوانند محصولات بسیار با کیفیتی را تهیه کنند. استفاده از فرش های کلاسیک زیبایی خاصی را به محل زندگی شما می بخشند. هم چنین می توانند چشم هر بیننده ای را به خود جلب کنند.

فرش های کلاسیک به چند دسته تقسیم می شوند ؟

فرش کلاسیک
فرش کلاسیک

به دلیل گستردگی استفاده از این دسته از فرش ها انواع مختلفی نیز از آن ها تولید و راهی بازار شده اند. برخی از آن ها به شکل دستی تولید می شوند و برخی دیگر به شکل ماشینی. فرش های دستباف از قیمت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردارند. هم چنین نگهداری آن ها نیز باید با دقت بیشتری انجام شود. متریال به کار برده شده در تولید فرش های دستی اغلب ابریشم و پشم می باشد.

وجود همین متریال طبیعی بودن این محصولات را صدق می کند. برای تولید و ارائه فرش های دستی زمان زیادی صرف می شود. این زمان ممکن است یک سال و بیشتر باشد.

فرش های ماشینی همان طور که از نام آن ها مشخص است به شکل ماشینی بافته می شوند و متریال ساخت آن ها اکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر و یا ترکیبی از این مواد می باشد. شست و شو و نگهداری فرش های ماشینی بسیار راحت تر از فرش های دستی است. فقط کمی توجه و زمان نیاز دارد.

تنوع بالای فرش های کلاسیک:

فرش های کلاسیک به هنگام تولید در انواع مختلفی طراحی شده اند. این تنوع را می توان در موارد زیر در نظر گرفت:

تولید در طرح ها، رنگ ها و نقش های مختلف:

فرش های سنتی و به اصطلاح کلاسیک موجود در بازار را می توان در طرح ها و نقش های مختلفی یافت. این طرح ها به شکل ریز بافت، ظریف و بسیار چشمگیر هستند. درانواع مختلفی قابل مشاهده اند به گونه ای که انتخاب را برای شما دشوار می کنند. ناگفته نماند که تمام طرح های ارائه شده زیبا و جذاب هستند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یک مورد را انتخاب نمایید.

این طرح های زیبا که با نقش ها و رنگ های مختلفی تولید شده اند می توانند جذابیت بسیار بالایی را برای محیط خانه شما ایجاد کنند. به گونه ای که در مهمانی ها و دور همی ها نیز می توانند توجه تمامی افراد را به خود جلب کنند.

طرح های سنتی ارائه شده:

نقش ها و طرح های سنتی مختلفی برای فرش های کلاسیک در نظر گرفته می شود. برخی از آن ها را می توان با عنوان های بته جقه، طرح های اسلیمی گوناگون، برگ و … معرفی نمود. شما نیز با بررسی لوازم منزل و محیط زندگی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری کنید.

فرش مدرن به چه فرشی گفته می شود؟

حال که با فرش های کلاسیک یا همان فرش های سنتی آشنا شدید، وقت آن رسیده که اطلاعاتی را نیز در رابطه با فرش های مدرن در اختیار شما قرار دهیم. فرش های مدرن، در اصل فرش های امروزی ای هستند که طرح های در نظر گرفته شده برای آن ها با فرش های سنتی کاملا متفاوت است.

گفته می شود که این نو فرش ها امروزی و به روز هستند. متریالی که برای ساخت آن ها به کار برده می شود الیاف بی سی اف، پلی استر فیلامنت، پروپلین، نایلون و پلی استر و … می باشد. این نوع از فرش ها ویژگی های بسیار خوبی دارند.

به عنوان مثال برخی از این ویژگی ها نرمی و لطافت، عدم پرزدهی، عدم ایجاد آلرژی و … می باشد. به دلیل ویژگی های گوناگون موجود در فرش های مدرن می توان از آن ها در مکان های مختلفی استفاده کرد.

به گونه ای که هیچ مشکلی برای خانواده و اطرافیان ایجاد نشود. ناگفته نماند که در طراحی این نوع از فرش ها از اشکال هندسی استفاده می شود ( دایره، مربع، بیضی، مستطیل و … ).

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک :

اینک که با فرش های کلاسیک و مدرن آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با تفاوت فرش مدرن و کلاسیک نیز آشنا شوید. اولین مورد از تفاوت های موجود در این دو مدل از فرش ها، طریقه ای است که برای بافتن آن ها به کار می رود. به عنوان مثال نوع دستگاه های موجود، متریال به کار برده شده و … در این فرش ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. به دلیل متریال های به کار برده شده در بافت آن ها، فرش های سنتی وزن بیشتری نسبت به فرش های مدرن به خود اختصاص داده اند.

هم چنین طرح هایی که برای فرش های مدرن در نظر گرفته شده است به صورت کاملا متفاوت می باشد. تنوع آن ها بسیار بالاست. به دلیل وجود این تنوع شما می توانید بر اساس نیاز خود یک گزینه را انتخاب کرده و خریداری کنید. فرش های مدرن را می توان برای هر قسمتی از خانه به کار برد. ست بودن تمام فرش های خانه چندان مهم نیست. می توان گفت اصلا نیاز نیست که ست شوند.

امروزه استفاده از فرش های مدرن به شکل بسیار گسترده ای می باشد ( این محبوبیت در فرش های سنتی کمتر دیده می شود ). به گونه ای که طراحان و تولیدکنندگان آن ها در تلاش اند تا بتوانند بر اساس نیاز های جامعه آن ها را طراحی کنند و ارائه نمایند. در این راستا موفق نیز بوده اند. به گونه ای که می توان گفت با فرش هایی که در بازار مشاهده می شود توانسته اند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

انواع فرش های مدرن کدام اند؟

به دلیل طرح و رنگ های مختلفی که این دسته از محصولات دارند با عنوان های مختلفی در بازار شناخته می شوند. این تنوع را می توان با عنوان های زیر بیان نمود:

فرش فریز:

یکی از انواع مختلف فرش های مدرن فرش های فریز هستند. این فرش ها از الیاف سرما دیده تولید می شوند. شکل ظاهری در نظر گرفته شده برای آن ها شبیه شکل ظاهری گلیم می باشد که هیچ گونه پرزی در آن ها دیده نمی شود.

فرش های فریز بسیار مقاوم هستند. علت این مقاومت نیز فشرده و متراکم بودن بافت آن ها می باشد. به دلیل وجود این مقاومت می توانند تمامی فشار هایی که روزانه به آن ها وارد می شوند از جمله فشار مبل، پاخوردگی، سایش و … را تحمل کنند.

این گونه فرش ها به دلیل عدم وجود پرز هیچ گونه حساسیتی را برای کاربران به ویژه کودکان به وجود نمی آورند. ناگفته نماند که متریال ساخت آن ها نیز الیاف مصنوعی می باشد.

فرش شنل:

یکی دیگر از فرش های مدرنی که امروزه در بازار به چشم می خورد فرش شنل می باشد. از ویژگی های موجود در آن ها می توان به پرز های کوتاه آن ها اشاره نمود. هم چنین از دیگر ویژگی های قابل مشاهده در آن ها برجستگی های موجود است. فرش های شنل از نرمی و لطافت خاصی بهره می برند. شست و شو آن ها بسیار راحت می باشد. به طوری که در منزل نیز می توانید این شست و شو را انجام دهید. بدون این که هیچ مشکلی در طرح و رنگ آن ها به وجود بیاید.

فرش شگی:

و اما نمونه دیگری از فرش های مدرن فرش شگی می باشد. این فرش را می توان محبوب ترین فرش مدرن در نظر گرفت. از ویژگی های قابل مشاهده در فرش های شگی نرم بودن آن ها می باشد. هم چنین پرز های در نظر گرفته شده برای این فرش ها از نوع بلند است. که نرمی و لطافت مذکور را به وجود می آورد. شست و شو آن ها بسیار راحت است و بدون هیچ مشکلی می توان این کار را انجام داد.

سخن پایانی تفاوت فرش مدرن و کلاسیک :

با توجه به موارد ذکر شده به یک شناخت نسبی در رابطه با فرش های مدرن و کلاسیک رسیدیم. با این حال می توان این گونه بیان کرد که تفاوت های زیادی بین این دو دسته از فرش ها وجود دارد. ولی این موضوع هیچ گونه دخالتی در انتخاب شما ندارد. شما می توانید بسته به سلیقه خود هر یک از ان ها را که مایل بودید خریداری کنید.

 

قالیشویی گوهردشت با سالها تجربه در زمینه قالیشویی در کرج گوهردشت آماده همکاری همه عزیزان و همشهریان است ، می توانید با ارسال درخواست خود با خیال راحت فرش خود را به ما بسپارید .

 


فرش ماشینی 

فرش ابریشم چیست و درآمد این شغل چقدر است؟

بایدها و نبایدهای شستن فرش دستباف در منزل


آبگیر لوله ای قالیشویی گوهردشت

خدمات مبلشویی در قالیشویی گوهردشت

خدمات رایگان قالیشویی گوهردشت براى فالووراى اینستاگرام

رفوگری و ترمیم

مبلشویی

شستشوی تابلو فرش

شستشوی فرش دستبافت

موکت شویی

Rate this post
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

Call Now Buttonتماس فوری